Projekt DPV (2006-08)

Během 21 měsíců realizace projektu byly připraveny a alespoň částečně pilotně odzkoušeny 2 vzdělávací programy pro MECHANIKY a TECHNIKY v autoopravárenství s celkovou účastí 427 pilotně proškolených osob s 19,5% účastí mechaniků (automechaniků atd.), 33 % techniků (např.majitelů větších firem, prodejců) a 47,5% AM+T (majitelů malé firmy).

1 2

Název projektu:

Další profesní vzdělávání pro autoopravárenství a dopravu

Operační program: Operační program Rozvoje lidských zdrojů Název priority: Rozvoj celoživotního učení Grantové schéma: Rozvoj kapacit dalšího vzdělávání Stručný obsah projektu

  • Tvorba dvou pilotních programů pro pracovníky z praxe – mechaniky a techniky
  • Úsek Dalšího profesní vzdělávání začlenit do organizační struktury školy
  • Sběr informací z praxe a jejich následná analýza
  • Příprava vzdělávacího programu pro úsek DPV po skončení projektu

Důvody pro zpracování projektu

  • Vytvořit potřebné zázemí a strukturu výukových aktivit
  • Zajistit dostupnost potřebných odborných vědomostí a dovedností pro širokou profesní veřejnost
  • Prostřednictvím modulárního systému připravit účastníky projektu na možnost certifikace profesní kvalifikace a zvyšování specializace

Cílová skupina

  • Profesní sdružení
  • Vzdělávací a poradenské instituce
  • Odborníci z výzkumných pracovišť
  • Zástupci zaměstnavatelů a zaměstnanců

Rizika projektu

  • Nezájem cílových skupin
  • Nepochopení faktu,že školicí činnost je služba
  • Nevhodné formy informovanosti
  • Nesprávné vyhodnocení školicích potřeb
  • Nevhodné metody výuky
  • Neodpovídající rozsah školicích aktivit
  • Výběr nevhodných lektorů a školitelů

Výstupy projektu

  • Přesvědčit odbornou veřejnost o potřebnosti celoživotního vzdělávání
  • Využít primární zdroje informací k modifikacím vzdělávacích programů
  • Vytvoření vzdělávacích modulů prostupných horizontálně i vertikálně včetně metodiky, obsahu,organizace atd.
  • Vytvořit úsek Dalšího profesního vzdělávání na SPŠD Plzeň

Pilotní školení ověřila různé formy provádění, podmínky pro konání a způsoby organizace vzdělávacích akcí. Jejich cílem bylo zjistit potřebné technické zázemí pro jednotlivá témata vzdělávacích modulů, rozsah vyučovací jednotky a vyzkoušení různých lektorů i vzdělávacích institucí. Výběr témat probíhal na základě dotazníkového šetření a podle možností na trhu vzdělávacích služeb – u některých témat je problém získat lektora ve vhodné kvalitě za odpovídající (přijatelnou) cenu. Na některá témata na trhu lektoři neexistuji, respektive jejich činnost je podmíněna objemem odebraného zboží z mateřské firmy. Tuto podmínku střední škola nemůže bez spolupráce s partnerskou firmou naplnit. Vzdělávání se zúčastnili 113 pracovníků ze 43 firem z oboru autoopravárenství a dopravy. Polovina firem se zúčastnila 1x, průměrně byla firma na pilotním vzdělávání zastoupena 2 – 3x během celého období, což odpovídá i výsledkům dotazníkového šetření k otázce potřeby vzdělávání během roku. Vzdělávání proběhlo na 32 vzdělávacích akcích a jedné odborné konferenci. Foto galerie na http://www.dopskopl.cz