Nové pístky do brzdičů značky NK

Od začátku letošního roku se mechanici stále častěji setkávají s novým vzhledem pístků do brzdičů od výrobce Nordjysk Kobling (NK). Pístkům totiž chybí tradiční chromovaný povrch, což mnozí považujíi za závadu a mají pochybnosti tyto písky používat či je dokonce posílají k reklamacím. O závadu se ale nejedná. Naopak …..

Dodavatel změnil technologii a místo klasického pochromování materiálu, které se dělalo celé roky, začal vyrábět pístky s novou povrchovou strukturou vzniklou tzv. GNC procesem. Odůvodňuje to tím, že chromování je zdlouhavý proces a navíc výsledný povrch je ve srovnání s novou technologií celkově měkčí. A také odlolnost chromu nemá s ohledem na relativně snadné sloupnutí takovou kvalitu jako nový povrch,“ vysvětluje vedoucí reklamačního oddělení APM Automotive Lukáš Fichtl. Nejedná se tedy o žádné zmetky ani náhrady, ale o novou technologii, která už byla v Dánsku, kde se tyto pístky vyrábí, úspěšně odzkoušena.“

Výsledkem nového výrobního procesu s tepelným zpracováním je černý nebo tmavě šedý povrch, který je daleko tvrdší a také výrazně odolnější vůči korozi. „Na první pohled možná nové pístky vypadají divně, lesklý chrom byl určitě hezčí, ale doba i technologie se mění a přicházejí pořád nové a nové věci. Dodavatel bohužel neinformoval včas, že posílá zboží s jinou povrchovou strukturou.“ dodává Fichtl s tím, že po vyprodání zásob pochromovaných pístků se budou se značkou NK distribuovat už pouze pístky v novou povrchovou úpravou.

GNC proces (glycine-nitrate combustion) je moderní technologie povrchové úpravy kovů na bázi spalování sloučeniny glycinu, tedy jedné ze základních aminokyselin, a některých dusičnanů.